Abartılıyor mu yoksa biz mi görmüyoruz?

Abartılıyor mu yoksa biz mi görmüyoruz?

Investing.com  | 13.03.2018 13:33

Yazar: Şenay Şerefoğlu

Yılın son çeyreğinde gerek siyasi gerekse ekonomik ve jeopolitik gelişmeler TL’nin tarihi kayıplar yaşamasına neden oldu. Devamında ABD ile yaşanan vize krizi çözüldü, ancak diğer kanallardaki aksaklıklar ise çözülemedi.

Enflasyon baz etkisi ile Aralık ve Ocak’ta bir miktar gerileme gösterse de son rakamlar düşüşün beklenen seviyede olmadığını ve tekrar yukarı yönlü isteğin arttığını gösterdi. TCMB de Mart ayı PPK toplantısında enflasyondaki yüksek seyre vurgu yaptı, ancak sıkı duruş söylemi piyasalarda etkili olmadı.

Moody’s, önce kredi notumuzu düşürdü ardından buna bağlı olarak da önemli şirketlerin notlarını indirdi.

Dün açıklanan cari açık ise, beklentilerin oldukça üzerinde geldi ve hafif hafif düşüş yaşayan TL, son verinin ardından kayıplarını hızlandırdı. TL, bugün euro ve sterlin karşısında tarihi düşüş yaşarken dolar karşısında da 3,87 seviyesine geriledi.

Bugün ABD’den açıklanacak TÜFE rakamlarının beklentileri aşması doların değerlenmesini sağlayabilir ve Mart FOCM toplantısında yıl içi faiz artışı ön görüsüne dair şahin açıklamalar gelebilir. Bu olasılık diğer gelişen ülke para birimleri gibi TL için de risk oluşturuyor, ancak iç risklerin de yüksek olması TL’deki kayıpların daha fazla olmasına neden olabilir.

Döviz kurlarında yaşanan yükseliş ya da enflasyonda yaşanan artışta gözler her seferinde merkez bankasına çevriliyor, lakin bu nedenlerin en büyük sorunu mali politikadaki aksaklıklar, dolayısıyla para politikasının desteği hissedilir ölçüde olamıyor.

TL’de değer kaybına neden olan riskler yeni değil, lakin önlem alınmazken harcamaların artırılması ise yetkililerin endişeli olmadığını gösteriyor. Ancak gerek küresel gerekse iç gelişmelerdeki en ufak negatif bir durumun TL’de bu denli kayıp yaratması piyasaların endişeli olduğunu gösteriyor!

Investing.com

İlgili Makaleler

Son yorumlar

Yorum Ekle
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Aiden Hardrock
Aiden Hardrock

Evet arkadaşlar kahvaltıda cehalet akşam yemeğinde suiistimal yemeye devam ettiğimizi varsayarak 2019 stabil fiyatlamaları veriyorum:. USD/TRY = 4.60. EUR/TRY = 5.15-5.20. TCMB Faiz Oranı = 12-13%. Ekmek = 2-2.5 TL  ... (Devamını Oku)

16.03.2018 12:45 GMT· Cevap
Çağatay Kalan
Çağatay Kalan

Dolar 3.8450'yi, Euro 3.74'ü Ocak'tan beri test edip duruyor. Bu hafta şu oldu bu oldu'yla bir iki haftalık geçici artışları açıklayabilirsin de burda apaçık geliyorum diyen bir dalga var. Önlem alınmazsa yeni bi ralli görebiliriz ki o da geçmişteki oranlarda olursa bir kaç ay içince 4'ün üzerini görürüz. Buna DXY'de tahmin edilen güçlenmeyi de eklersek çok acil mali ve para politikası önlemleri lazım.  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 23:19 GMT· Cevap
3_8200
3_8200

2018 yıl sonu dolar tahminim 3.60. Bunlar geçici artışlar, dolar geri düşecektir bence. Ytd.  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 12:56 GMT· 2 · Cevap
THE ORDER
THE ORDER

Bu cari açığa ve finansman bulamayışa rağmen 4 e kadar gitsede bence iyidir. Çünkü daha fazlası her an gelebilir gibi bir ortam var. Ben şahsen 4 e razıyım.   ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:54 GMT· Cevap

Gecen seneyle kiyaslama yapanlar dxy 100 uzerine gelmisti. Dxy suan 90 seviyelerinde ayni atakla 100 lerin uzerine gelmesi halinde kuru dusunun  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:53 GMT· 1 · Cevap
Kul Ahmet
Kul Ahmet

Geçen sene yıne 394 leri gormüştu dolar herşey güzel Allaha şükür  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:49 GMT· 5 · Cevap
ömer soner solak
ömer soner solak

Sorun daha çok medya üzerinden örtbas ediliyor şu an fiilen savaştayız cari açığımız yüksek riskler büyük daha kötüsü durmadan eksen değiştiren ve hem siyasi hem de ekonomik olarak istikrarsızlaşan bir ülke görünümündeyiz bu da yabancı yatırımcının gözünü korkutuyor devamlı yükselen döviz kuru yabancı yatırımcının piyasalardan çekilmesine sebep oluyor siyasi anlamda daha stabil ekonomik anlamda daha istikrarlı olmamız şart bir de şu an görülen tablo zaten doların atağa kalkmasının sonucu bu sonuçları telafi edici önlemler alınmazsa kartopu olan sorun çığa dönüşebilir  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:48 GMT· Cevap
Sempatik
Sempatik

Maalesef dövizde yeni bir atak dönemine girdik gibi duruyor.  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:44 GMT· Cevap
İsmail Budak
İsmail Budak

Buraya yorum yazarken kullandığınız cihaz ithalse cari açık kapanmaz arkadaşlar.   ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:43 GMT· 3 · Cevap
ValayiSümu
ValayiSümu

örneğin eğer usdtry şu an 4.20 TL ve üzeri bir hareket görüyor olsaydı bu yazı içeriğini mantıklı bulabilirdim,  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:41 GMT· Cevap
Ümit Gökmen
Ümit Gökmen

Havaalanı. Üçüncü Köprü. Metrooo. Hüloooğğğ.   ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:40 GMT· Cevap
Ali Gök
Ali Gök

Ancak girince bizim millettin gözü açılır bekleyin görün  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:39 GMT· Cevap
Mehmet Köse
Mehmet Köse

Bana göre süreç normal seyrinde izliyor.  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:36 GMT· Cevap
Merwwann Zb
Merwwann Zb

Biz hala körüz ..:(  ... (Devamını Oku)

13.03.2018 11:36 GMT· Cevap
Tartışma
Cevap Yaz