TCMB: "Enflasyondaki yükselişte ÖTV'nin sona ermesi ve zamlar etkili oldu"

TCMB: "Enflasyondaki yükselişte ÖTV'nin sona ermesi ve zamlar etkili oldu"

Investing.com  | 06.08.2019 11:21

TCMB:

Investing.com - TCMB, bugün “Aylık Fiyat Gelişmeleri” raporunu açıkladı.

Raporda enflasyonun Temmuz ayında aylık %1,36’lık artış göstermesinde ÖTV’nin sona ermesi ve zamların etkili olduğu belirtildi.

Merkezin açıklaması: “Temmuz ayında tüketici fiyatları %1,36 oranında artmış ve yıllık enflasyon 0,93 puan yükselerek %16,65 olarak gerçekleşmiştir. Bu gelişmede, dayanıklı tüketim mallarındaki geçici vergi indirimlerinin sona ermesi ve elektrik kalemi kaynaklı olarak enerji fiyatlarında kaydedilen yükseliş etkili olmuştur. Gıda yıllık enflasyonundaki yavaşlama eğilimi işlenmemiş gıda fiyatlarındaki düşüşe bağlı olarak sürmüştür. Bu dönemde çekirdek enflasyon göstergelerinin yıllık enflasyonundaki yükselişte, dayanıklı tüketim mallarındaki vergi oranı değişikliğine bağlı olarak temel mal enflasyonu belirleyici olmuştur.“

İlgili Haberler

Son yorumlar

Yorum Ekle
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Adil Gönültaş
Adil Gönültaş

Bir yandan enflasyonu düşürmek en önemli öncelik bir yandan da sürekli vergilerle zamlarla enflasyonu azdıran aynı devlet. ne ayranım dökülmesin ne bir tarafıma bir şey olması mantığı ile olmuyor bu işler. madem hedef düşük enflasyon elektrik, su, doğalgazı % 30 düşür. enflasyon % 7 ye bile düşer.  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 15:13 GMT· Cevap
Koray Aydogan
Koray Aydogan

şakşakçı bir toplum olduk vesselam.  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 11:06 GMT· Cevap
CenkTenkut
CenkTenkut

Faizleri indirdiğiniz gibi, ÖTV yi kaldırın ve zam yapmayın.Olmuyor mu öyle? Eğer olmuyorsa neden olmuyor? Kimin hatası olmaması, bizlerin mi?  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 10:35 GMT· Cevap
CenkTenkut
CenkTenkut

Faizleri indirdiğiniz gibi, ÖTV yi kaldırın ve zam yapmayın.Olmuyor mu öyle? Eğer olmuyorsa neden olmuyor? Kimin hatası olmaması, bizlerin mi?  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 10:35 GMT· Cevap
Koray Aydogan
Koray Aydogan

milletçe alkışlıyoruz!!!  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 09:30 GMT· 1 · Cevap
selmani farisi
selmani farisi

yer bu millet..sikinti yok..yeterki verin coşkuyu..tek bayrak tek millet...rabiaaa...bekaaa...dış g<çlerrrr...öcüüü...  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 09:29 GMT· Cevap
Mehmet Aslan
Mehmet Aslan

Şaka yapıyor sanırım,"bak bizde vatandaşın görebildiğinin bir kısmını görebiliyoruz" diyorlar,yersen..En büyük sebep yüksek vergiler,uyu sen uyu...  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 09:06 GMT· Cevap
Roket Fişek
Roket Fişek

hain ÖTV sen kimsin yahu  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 09:01 GMT· 1 · Cevap
Aykut Senekci
Aykut Senekci

eylul enflasyonu bekleyin siz   ... (Devamını Oku)

06.08.2019 09:01 GMT· Cevap
Critical Hit
Critical Hit

bir tek kötü yönetimin ve talanın etkisi yok... suçlu ötv he mk he  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:56 GMT· Cevap
Okan Erdemir
Okan Erdemir

sigara değil zaten ötv  enflasyonu arttırıyor  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:32 GMT· Cevap
Gerard Jiptun
Gerard Jiptun

o. cocuklari... yükselişmiş...  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:27 GMT· Cevap
Başar BİRİNCİ
Başar BİRİNCİ

Kağıt kalem elinizde, etkileşim içindeki tüm kurumlarda Damadın bir şekilde tanıdığı çalışıyor. Okul arkadaşı, eski holding çalışanı vs. Bamyanın en yoğun olduğu zaman pazarda bamya 13 15 tl. İzmir Kemalpaşa da oturuyorum birde. Börülce 6 7 tl ne alsın vatandaş pazardan? Annem isyanlarda kışlık biber patlıcan bamya almaya gitmiş 200 tl yetmemiş bir daha alıcaz diyor, daha salçalık domates ile biber yok hesapta. Zaten et, tavuk ile peyniri hiç yazmıyorum.   ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:26 GMT· 4 · Cevap
Sedat Doğan
Sedat Doğan

Dolarda olanların gözleri nemli.  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:21 GMT· Cevap
Hisset Soyle
Hisset Soyle

Bu zamlar normal zam değil...  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:21 GMT· Cevap
Ercan Özcan
Ercan Özcan

sigara bu sene 5 tl zam geldi  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:19 GMT· 1 · Cevap
orhan dubacı
orhan dubacı

ötv kalktı. elektrik gaz 15 zamlı enflasyon sadece 1 puan artıyor. hele üfe düşüyor yersen  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:17 GMT· Cevap
Snaypır
Snaypır

Yalandan kim ölmüş ki. Yatacak yerleri yok. Mahvettiler halkı, allah belanızı versin inşallah  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:14 GMT· 1 · Cevap
Yusuf Karahanlı
Yusuf Karahanlı

düşeceğine inanan sadece hükümet başka kimse yok zaten   ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:11 GMT· Cevap
Sehzade Efe
Sehzade Efe

terside gecerli 6 ay yapilan ÖTV muafiyeti enfi düşük gösterdi  ... (Devamını Oku)

06.08.2019 08:11 GMT· Cevap
Tartışma
Cevap Yaz