Berat Albayrak: ''Enflasyon Eylül - Ekim gibi tek haneye inecek''

Berat Albayrak: ''Enflasyon Eylül - Ekim gibi tek haneye inecek''

Investing.com  | 07.06.2019 09:40

Berat Albayrak: ''Enflasyon Eylül - Ekim gibi tek haneye inecek''

Investing.com - Ticaret Bakanlığı’nın hafta başında açıkladığı verilere göre, GTS’ye göre Mayıs ayında ihracat bir önceki yılın aynı ayına göre %11,46 oranında artarak 16 milyar 813 milyon dolara yükseldi ve cumhuriyet tarihinin ihracat rekoru kırıldı.

Hazine ve Maliye Bakanı Albayrak, Trabzon’daki konuşmasında ihracattaki yükselişe dikkat çekerek bu yıl sonunda cari fazla verileceğini belirtti.

Albayrak konuşmasında enflasyonun Eylül-Ekim gibi tek haneye ineceğini ve buna bağlı faizlerde de hızlı düşüş yaşanacağını belirtirken işsizlikte de düşüş olacağını söyledi.

Albayrak, "Ekonomide 17 yıldır geçmişten gelen bir cari açık sorunumuz vardı. Biliyorsunuz hep duyuyoruz, nedir bu cari açık? Cari açık ekonominizin ürettiği ve tükettiğiyle ilgili arasındaki fark. Yani yurt dışından tükettiğiniz fazlaysa dışarıdan para ihtiyacınız var. Finansman bulacaksınız. Geçtiğimiz yıl mayıs ayı itibarıyla Türkiye'nin cari açığı 58 milyar dolardı. Bugün geldiğimiz noktada bunun altını çok net çizerek söylüyorum, elhamdülillah haziran ayı itibarıyla 17 yıllık AK Parti iktidarı döneminde inşallah Türkiye ekonomisi ilk defa yıllık cari fazla vereceği bir döneme geçiyoruz. Türkiye artık cari açık değil, cari fazla vereceği bir döneme giriyor. Kış ayları en kötü geride kaldı. Enflasyon ve faiz. En son o kaldı. Enflasyonu yüzde 25 ve 30'lardan şimdi 18'lere düşürdük. Buradan çok net söylüyorum, 3 ay sonra Eylül ve Ekim ayları gibi büyük bir ihtimalle biz tekrardan tek haneli enflasyonları görmeye başlayacağız. Bu ne demek? Aynı şekilde faizler de güçlü bir şekilde düşmeye başlıyor. Peki faizler düşünce ne olacak? İş dünyamız ve şirketlerimiz yavaş yavaş daha da finansmana erişim, faiz giderleri düştüğü için daha çok yatırımlarını güçlendirecekler. Dünyada hiçbir ülkenin maruz kalmadığı kadar son 8 aydaki şu saldırıları Allah'ın yardımı, milletin desteği ve Cumhurbaşkanımızın liderliğiyle hiçbir ülkenin ortaya koyamadığı hızlı bir süreçte püskürttük. Artık bundan sonra çok daha güçlü adımlarla önümüz açık ama şunu görmemiz lazım. Bu coğrafyada bin yıldır beka mücadelesi veren bir millet olarak hiçbir zaman eğilmedik, bükülmedik, yıkılmadık." dedi.

İlgili Haberler

Son yorumlar

Yorum Ekle
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Cafer Seyfioğlu
Cafer Seyfioğlu

Cumhuriyetin ulviliğine hiç yakışmayan, becerisi çok sınırlı biri.  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 16:55 GMT· Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

ABD 10-2 YLLIKLAR ÇAKILDI.BRENT PETROL DE ÇAKILDI.ENFLASYONU AŞAĞI ÇEKER.DXY DE ZAYIFLAMA VAR.DOLAR BENCE TEKRAR 5,22 -5,35 ARASINA GELŞR.YTD DEĞİL  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 11:06 GMT· Cevap
Keynes Yen
Keynes Yen

3 ayda enflasyon tek haneye nasıl düşecek?İmf ye felanmı gidilecek dayanağı nedir?  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 10:19 GMT· Cevap
Ercan Altan
Ercan Altan

Bu yükselişin sebebi şimdi belli oldu... burasi çoğomelli damat efendi boş konuşunca gene yükselmiş.. şunu susturun ya piyasa kendi kendine düzelecektir   ... (Devamını Oku)

07.06.2019 09:35 GMT· Cevap
Yusuf Karahanlı
Yusuf Karahanlı

canım benim sen öpmeden ben öptüm seni   ... (Devamını Oku)

07.06.2019 09:28 GMT· Cevap
Sn Alkin
Sn Alkin

çünkü geçen eylül, usd=7 lira uzerinden herkes zammink yapti. butun sene o tarifeden gecirdiler bize. uzerinden 1 sene gectiginde tabi ki yillik enflasyon artmiyor olacak. peki bu dogal hareketin yaninda enflasyonu dusurmek icin firmalari tehdit etmenin yaninda siz ne yaptiniz bu gecen 1 senede?  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 09:25 GMT· Cevap
Ramazan Karaküçük
Ramazan Karaküçük

insanlarla alay ediyorlar önce indirin. ecek acaklarla olmaz ekonomi  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 09:22 GMT· Cevap
Andrea Ojetti
Andrea Ojetti

İnşallah diyorum  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 09:12 GMT· Cevap
Cenk avşar Özen
Cenk avşar Özen

Bir gülme geldi , aynı 2,5 milyon yeni istihdam gibi  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 08:58 GMT· Cevap
Trump Reyiz
Trump Reyiz

Merkez faizleri indirsin dolar 6.5 olur ytd   ... (Devamını Oku)

07.06.2019 08:16 GMT· Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

ABD 10-2 YLLIKLAR ÇAKILDI.BRENT PETROL DE ÇAKILDI.ENFLASYONU AŞAĞI ÇEKER.DXY DE ZAYIFLAMA VAR.DOLAR BENCE TEKRAR 5,22 -5,35 ARASINA GELŞR.YTD DEĞİL  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:35 GMT· Cevap
Uğur İncesu
Uğur İncesu

Seçim arefesi nedeniyle açıklama yapıyorlar kendi şahsi fikrim dolar artacaktır  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:33 GMT· Cevap
Taşkın Yurdakadim
Taşkın Yurdakadim

Krizden dolayı düşen alım gücü nedeni ile düşen tüketimin getirdiği düşük ithalatın neden olduğu cari iyileşme ile övünmek size çok yakışıyor.  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:31 GMT· 1 · Cevap
İbrahim Karaca
İbrahim Karaca

ee bu çok iyi bir haber  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:29 GMT· Cevap
Dallır
Dallır

Döviz yükselince "Damat açıklama mı yaptı" dedim kendi kendime.  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:28 GMT· Cevap
Zorro Bey
Zorro Bey

Faiz çok düşük. TL Cazip değil. Yine bir faiz tartışması çıkabilir. Essegin aklına karpuz kapugu sokup çıkartmayın şimdi :)   ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:27 GMT· Cevap
atilla ünal
atilla ünal

Ayni hikayeleri dinlemekten , ayni suratlari gormekten , insanlara aptal muamelesi yaparak boş boş kojusulmasindan nefret ediyorum.  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:21 GMT· Cevap
Furkan Ozturk
Furkan Ozturk

Bakan albayrak artık bir güven ve inandırıcılık sorunu yaşıyor. Halk sorsak halkın acaba kaçta kaçı bakan beye inanır?  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:21 GMT· Cevap
Hex Agon
Hex Agon

diyor ki: enflasyon inerse ekime kadar, inmezse de ... ...  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:17 GMT· Cevap
Yilmaz Engin
Yilmaz Engin

Tabi damat beyin tuzu kuru kayın pederiyle sözde devleti yönetmeye çalışıyorlar ama birbirlerinden haberleri yok bu damat denen adam ülkenin içinde ne kadar kuraklık geçtiğini haberi yok ve çıkmış diyor ki Eylül ve Ekimde Enflasyon tek haneye düşecek diyelim ki düştü ya kasım ve aralıkta ne olacak o zaman iki katı yükselecek   ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:14 GMT· Cevap
Brsy Brsy
Brsy Brsy

Ekim eylülden daha iyi olacak :)  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:12 GMT· Cevap
Burak Agca
Burak Agca

dolar abd nin faiz indirimi haberi ile fırladı   ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:10 GMT· Cevap
YunusMang Mang
YunusMang Mang

Geç bunları geç ancak böyle uyutursunuz bu milleti yazıklar olsun size amerikan maşası oldunuz yat dese yatıyor kalk dese kalkıyorsunuz eyer bu ülke kalkınmasını istiyorsanız kendi maaş larınızı askariye indirin bak bakalım bu ülke nasıl fırlıyorSadece ben bunu yapacamBen bunu yapacam deme berat efendi  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:07 GMT· Cevap
Cemal Kayar
Cemal Kayar

Her seçim döneminde klasik yalanlar seçimden sonra bir tarih vererek çoşacağız uçacağız salladığı hiç bir yalanın dayanağı yok açıklaması yol bende diyorum ki Türkiye aya astronot gönderecek artık millet inanmıyor size inananın da Allah yardımcısı olsun Allah akıl fikir versin  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:05 GMT· Cevap
Can Topçu
Can Topçu

Enfilasyonu 0 @ lara kim çıkardı da düşürdük diyorlar ya ahahahah  ... (Devamını Oku)

07.06.2019 07:03 GMT· Cevap
Tartışma
Cevap Yaz