Cumhurbaşkanı Erdoğan, faiz ve S-400 konusunda önemli açıklamalar yaptı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, faiz ve S-400 konusunda önemli açıklamalar yaptı

Investing.com  | 20.06.2019 15:32

Cumhurbaşkanı Erdoğan, faiz ve S-400 konusunda önemli açıklamalar yaptı

Investing.com - Uluslararası basın kuruluşlarının temsilcileriyle yaptığı toplantıda konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan hem S-400 meselesi hem de ekonomiye dair önemli açıklamalarda bulundu.

Erdoğan’ın faiz konusundaki açıklamaları:

Merkez Bankası'nın bağımsızlığı ifadesi vs. devamlı bunlar kullanılıyor ama şunu çok açık net söyleyeyim, faiz politikalarına hele hele yüksek faiz politikalarına karşıyım. Karşı olmamın da en önemli sebebi şudur. Yüksek enflasyonun bana göre en önemli sebebi yüksek faizdir. Eğer aşağı çekilmezse enflasyon da kesinlikle aşağı düşmeyecektir. Benim tezim şudur, enflasyonla faiz doğru orantılıdır. Faizi aşağı çekerseniz enflasyon düşer. Yükseltirseniz enflasyon da yükselir. Şu anda Fed'in düşürme kararı ama benim ülkemde politika faizi 24'lerde böyle bir şey olmaz. Onun için buraya kesin bir çözümü inşallah kısa zaman içerisinde getireceğiz. Çünkü bu faiz politikasından Türkiye'nin çok dikkatli bir şekilde bir dönüş yapması gerekiyor. Sayın Trump'ın faizin yüksek olduğu ve düşürülmesi gerektiğini söylemesi gibi. Japonya'da nerelerde, İsrail'de nerelerde, AB üyesi ülkelerde biliyorsunuz. Peki bize ne oluyor da böyle yüksek politika faizleriyle hareket ediyoruz?

Yatırımcıya siz düşük faizle kredi verirseniz, yatırımcı o girişimci ruhunu kullanacaktır. Ama yüksek faiz uygularsanız o girişimci ruhunu kullanamaz. Bunu başardığımız andan itibaren bir yatırım atağı Türkiye'de başlayacaktır, bununla birlikte istihdam da artacaktır, üretim artacak, ihracatımız daha da artacak ve büyüme de gelişmeye başlayacaktır.

Faiz konusunda bizim Sayın Trump'la düşüncelerimiz örtüşüyor. O da düşük faiz diyor. En son Fed'i eleştirdi zannediyorum 10'undaydı ve Fed bize zarar veriyor dedi. Benzer şeyi aynen ben de söylüyorum.

Erdoğan’ın S-400 açıklaması:

S-400 işi bitti, temmuzun ilk bölümünde gelecek. Öyle zannediyorum ki önümüzdeki ayin ilk 15''inde falan teslimatlar başlayacaktır. Bunların teslimatları başladığı andan itibaren nerelere yerleştirileceği TSK'mız tarafından belirlenmiştir. Yerleştirmek suretiyle süreci devam ettireceğiz.

Trump ile ilişkilerimiz iyi seviyede her konuyu rahat müzakere ediyoruz. ABD’den yaptırım olacağına hiç ihtimal vermiyorum ve Trump’a yaptırımları uygun buluyor musunuz diye soracağım, inanıyorum ki Trump da bulmuyorum diyecektir, ancak ABD’den yaptırım gelirse karşılık veririz dedi.

İlgili Haberler

Son yorumlar

Yorum Ekle
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Kivanx Evrendilek
Kivanx Evrendilek

enflasyon döviz kararını vereceksin hangisi yükselsin hepsi düşmez  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 16:13 GMT· Cevap
Son_Spek_Bükücü
Son_Spek_Bükücü

Kuru sabit tutabilirsen enflasyonun da düşer sonra da faizi indirirsin olay bu. Kuru dusurmenin yolu da cari açığı düşürmeden ve yatırımcılara iyi gecinmenden geçer...   ... (Devamını Oku)

20.06.2019 15:59 GMT· Cevap
süleyman aykul
süleyman aykul

desene dolar yine cıkıp. borsa düşecek  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 14:21 GMT· Cevap
ayti
ayti

Bu konusmaya dolar pek tepki vermemis hayret ettim  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:56 GMT· Cevap
Zahit Çelik
Zahit Çelik

Siz neye göre yorup yapıyor hangi bilimsel iktisat kanunlarına göre bu konuşmayı eleştiriyorsunuz. Para politikaları başı bir yerde sonu bir yerde olan dömine taşları gibi bir şey değildir. Dömine taşları bir çemberdir nereye dokunursan dokunun her dömine taşı bir şekilde etkilenir. Bir taraf düzlerken tabi ki yıkılan hasar gören yerler olacak, düzelecek yerler olacak. Mesele totalde ülkenin ne kazandığını ne kaybettiğini hesaplama olacak sadece yıkılan veya sadece onarılan yere odaklanmakla ne yapmaya çalışıyorsunuz. Cumhurbaşkanın sadece bu konuşması için söylüyorum tamamen iktisat bilimine uygun bir konuşmadır.   ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:45 GMT· 3 · Cevap
Ghz Ghz
Ghz Ghz

Tamam o zaman düşürsünler faizi. Talimat ver. Başkan değil misin? Şimdi hiç tarafsız falan demeyin merkez bankası, birbirimizi kandırmayalım. Bu ülkede hangi kurum/ kuruluş bağımsız kalabilmiş bu güne kadar. Hangi kuruma direk veya dolaylı müdehale edemiyorsunuz sayın başkan? Heee gerçekten de merkez bankası bağımsız hareket ediyor ve bazı şartlar yerine gelmeden faizi indiremiyorsa da işte o da sizin sorumluluğunuzda. Devleti, ekonomiyi yöneten siz, hükümetiniz, bakanlarınız uygun ortamı ne zaman sağlar o zaman mb faizi düşürür. Haksız mıyım?  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:39 GMT· Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

ARTIK VATANDAŞ BU ÜLKEYİ KİM ADAM AKILLI YÖNETİR ARAYIŞINDA.ŞUAN MİLLETİ KENDİNE BIRAKSALAR DAHA İYİ GEÇİNİR.CUMHUR BAŞKANININ KONUŞMASINDAN BORSA VE PİYASALAR ZARAR GÖRÜYORSA ARTIK TAKKEYİ VATANDAŞ OLARAK ÖNÜMÜZE KOYACAĞIZ.BARİZ BİR ŞEKİLDE ÇIKIPTA BUĞÜNKİ İYİ PİYASAYI BOZMAYA ÇALIŞILDI.  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:36 GMT· Cevap
Cem Ucar
Cem Ucar

Cumhurbaşkanım hatanız var enflasyon düşerse alım gücü yükselir otomatik olarak merkez bankası da faizi düşürür. Faiz düşerse enflasyon düşmez.  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:25 GMT· 1 · Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

BU TARZ PİYASAYI GEREN UMURSAMADAN PALDÜR KÜLDÜR KONUŞMALAR OLDUKÇA BİZİM GİBİ BU PARTİYE OY VERENLER UZAKLAŞMAYA BAŞLADI.BU KONUŞMALAR OY GETİRMEZ ŞELALEDEN AKAN SU GİBİ OY KAÇAR.BUNUDA BİZ SİZE SÖYLEYELİM  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:25 GMT· Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

ÖRNEK GÖSTERDİĞİNİZ ADAM TRUMP DA DÜNYA SİYASETİNE GELMİŞ GEÇMİŞ EN VASIFSIZ VE BECERİKSİZ ADAMLARIN BAŞINDA GELİR  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:18 GMT· Cevap
Sezer Alim Demir
Sezer Alim Demir

yine konuşmuş boş boş bende dolar neden yükseliyor diyorum , bu adam hakikaten ülkeye zarar , dolar düşmeye başladı ne güzel çıkıp konuştu dolar hop 2 lira artıya geçti.Rahatsiz oluyor dolar düşünce herhalde   ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:11 GMT· Cevap
Sezer Alim Demir
Sezer Alim Demir

yine konuşmuş boş boş bende dolar neden yükseliyor diyorum , bu adam hakikaten ülkeye zarar , dolar düşmeye başladı ne güzel çıkıp konuştu dolar hop 2 lira artıya geçti.Rahatsiz oluyor dost düşünce herhalde   ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:11 GMT· Cevap
Osman Aba
Osman Aba

BENCE FAİZİ 10 A DÜŞÜRMELİ VE SONRASINDA DA HAVAİ FİŞEK ARTMALI VE BEKLEMELİYİZ  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 13:10 GMT· Cevap
Tolga Ertan
Tolga Ertan

InşAllah faizi düşüreceğiz :D  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:59 GMT· Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

DEVLETİN HER İŞİ ULU ORTA KONUŞULMAZ.BELEDİYECİLİKTEN GELDİYSENİZ BULUNDUĞUNUZ YER BELEDİYE BİNASI DEĞİL.CUMHURBAŞKANLIĞI MAKAMI.HER MİKROFONU ELİNE ALDIĞINDA ULU ORTA KONUŞULMAZ.NE BİÇİM SİYASET YAPIYORSUNUZ  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:57 GMT· Cevap
banker Sülo
banker Sülo

faizin enlasyonu tetiklemediğini biri anlatsın şuna ayrıca 17 senedir faize karşıyım diye diye şuan dünyanın en yülsek faiz veren ülkesiyiz. acaba faize karşımı?  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:56 GMT· 1 · Cevap
Emilio Butragueño
Emilio Butragueño

Piyasa her iyiye gittiğinde birileri çıkıp piyasayı gerecek açıklamalar yapıyor. Şuna da yüzde yüz emin oldum ki bu kasıtlı yapılan bir iş.  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:56 GMT· Cevap
Izzet Bakan
Izzet Bakan

Faizi düşürün imalatçı iş yapsın zamsa zam yapalım   ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:55 GMT· Cevap
Cantekin Güler
Cantekin Güler

bu adam bu kadar çok konuşacaksa neden ekonomi bakanı seçiyor neden merkez bankası başkanı atıyor. ozaman hepsini kendi yapsın. adam açıkça ülkenin köküne dinamit koyuyor  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:53 GMT· Cevap
HAKAN CANKAN
HAKAN CANKAN

Faiz düşerse krediler de düşer. Krediler düşerse tüketim harcamaları artar. Üretim ithalata dayalı olduğu için döviz kuru artar ve enflasyon kudurur.   ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:52 GMT· 1 · Cevap
Bektaş Kaygusuz
Bektaş Kaygusuz

herzamanki erdogan inşallah maşallahla faiz dusecek   ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:52 GMT· Cevap
Erdal Çekiçoglu
Erdal Çekiçoglu

mal mal çok bilmişler yorum yapmış yine.0,69 iken faiz gezi öncesi cokmu kıymet bildiniz cıkartmasaydınız geziyı.  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:52 GMT· Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

HAYIRDIR DURDUK YERDE NİYE BU AÇIKLAMALAR YAPILDI.SİYASETİ TELEVİZYON KARŞISINDAMI YAPIYORSUNUZ.  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:51 GMT· Cevap
yuksel yerlikaya
yuksel yerlikaya

Çok mantıklı söyledikleri. Ve katılmamak elde değil. Bütün iş üretim ekonomimizin zayıf olması.sıkıntının Anası burası  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:50 GMT· Cevap
onur duman
onur duman

trampetin faizi dusurme dusuncesi altindaki sebep nerde... tayyip sterio teyip inki nerde...  ... (Devamını Oku)

20.06.2019 12:49 GMT· Cevap
Tartışma
Cevap Yaz