Cumhurbaşkanı Erdoğan, Yargı Reformu Stratejisi'ndeki 9 amacı açıkladı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Yargı Reformu Stratejisi'ndeki 9 amacı açıkladı

Investing.com  | 30.05.2019 14:57

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Yargı Reformu Stratejisi'ndeki 9 amacı açıkladı

Investing.com - Yargı Reformu Stratejisi’nde konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıkladığı reform başlıkları:

-1. Yargı Reformu Stratejisi’nde yer alan 9 amaçtan ilki; hak ve özgürlüklerin daha da geliştirilmesidir.

-2. Amaç; yargı bağımsızlığı, tarafsızlığı ve şeffaflığının geliştirilmesidir.

-3. Amaç; İnsan kaynaklarının nitelik ve niceliğinin artırılmasıdır.

-4. Amaç; performans ve verimliliğin artırılmasıdır.

-5. Amaç; Savunma hakkının etkin kullanımının sağlanmasıdır.

-6. Amaç; adalete erişimin kolaylaştırılması ve adalet hizmetinden memnuniyetin artırılmasıdır.

-7. Amaç; ceza adaleti siteminin etkinliğinin artırılmasıdır.

-8. Amaç; hukuk yargılaması ile idari yargılamanın sadeleştirilmesi ve etkinliğinin artırılmasıdır.

-9. Amaç; alternatif uyuşmazlık çözümünün artırılmasıdır.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuşmasında öne çıkanlar:

-Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz reformalar demokrasi yolundaki hedefimizin eseridir. Yargı bağımsızlığı, hukuki güvenliğin güçlenmesi, adil yargılama en önemli hedefimizdir.

-Yargı Reformu Stratejisi’nde 2 temel prensip, 9 amaç, 63 hedef ve 256 faaliyet bulunuyor.

-İfade özgürlüğü demokrasinin en önemli şartıdır, bu konuda son 6 yılda çok önemli adımlar attık.

-Türkiye işkence ve kötü muameleye sıfır toleransı belirlemiş bir ülkedir.

-Tutuklama tedbiri ölçülü kullanılacaktır.

-Tutuklamayı istisnai tedbir olarak görüyoruz, tutukluluk süreleri soruşturma ve kovuşturma için ayrı ayrı uygulanacak.

-Hukuk fakültesinde eğitim süresi 5 yıla çıkacak, kontenjanlar sınırlandırılacak.

-Hakim ve savcılar kürsüye mezun olunca geçmeyecekler. İkinci bir sınavla mesleğe geçecekler.

-Hakim ve savcı yardımcılığı müessesini oluşturacağız.

-Yargıda hedef süre uygulamasını genişleteceğiz.

-Ceza mahkemeleri 24 saat hizmet verecektir.

-Avukatlara yeşil pasaport hakkı tanıyacağız.

-Avukatların yasal yetkileri artırılacak.

-Davalarda tanıklığı zorlaştıran uygulamalar kalkacak ve tanıklık ücreti yeniden belirlenecek.

-Cumhuriyet savcılarının takdir hakları genişletilecek.

-İnternet erişim engelleri sınırlandırılacak.

-Bir internet sitesinin tamamına değil, engellenmesine karar verilen kısmına erişimin sınırlanmasına imkan verecek bir düzenleme yapılacak.

-Basit yaralama ve tehdit suçları şikayete bağlı hale getirilecek.

-Bazı ağır suçlar hariç 15 yaş altı çocukların işledikleri fiiller için soruşturma ve kovuşturma olmayacak.

-Şiddet içermeyen suçlardan hükümlü olan hamile ve yaşlıların ceza infazı evde olacak.

-Yargı harçlarında basitlik sağlanacak, noterliklerin sayısı artırılacak.

İlgili Haberler

Son yorumlar

Yorum Ekle
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Ahmet Eral
Ahmet Eral

Berlin'de hakimler var...Alman değirmenci bu sözü 1750 yılında 2. Frederich e söylemiş.250 yıldan fazla yıl geçmiş ülkemizde bu söylenmediği için beyin göçü bunun söylendiği ülkelere yapılıyor.iphonu mercedesi bmw yi o ülkeler üretiyor.Söylesem tesiri yok sussam gönül razı değil...  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 16:33 GMT· Cevap
Ahmet Eral
Ahmet Eral

17 yıldır bunlar niye yapılmadıki? Ayrıca savcının takdir hakkını neden genişletiyor.Savcı taraftır.Demokratik bir yaklaşım sözkonusu ise hakimin takdir hakkını genişletmelisiniz.  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 16:22 GMT· 2 · Cevap
Hakan BODUR
Hakan BODUR

Kesin böyle olur yoksa siz inanıyormusunuz????   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 15:52 GMT· Cevap
Ali Sahin Uysal
Ali Sahin Uysal

TÜRK MİLLETİNİ, VATANINI KURTARAN VE YOKTAN VAREDEN OLU ÖNDERİMİZ VE TEK LİDERİMİZ ATATÜRK ÜMÜZE HAKARETİN SERBEST VE DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ SAYILDIĞI BİR ORTAMDA ATATÜRK ÇÜ BİR TÜRK MİLLEYETÇİSİ VE VATANDAŞI OLARAK UTANÇ DUYUYORUM, GERİSİNİ NE KONUŞMAYA NE YORUMA GEREK YOK   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 15:02 GMT· Cevap
Future Öztürk
Future Öztürk

DOĞRU TESPİT VE DOĞRU HAMLE  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 14:51 GMT· Cevap
Hasan Özbek
Hasan Özbek

hiç biri olmayacak. Atatürk'e hakaret edene düşünce özgürlüğü rte ye hakaret edene hapis cezası değişecek mi. Yada mali durumu iyi olan birisi her zaman olduğu gibi yine işin içinden sıyrılacak sa bostan yere yormayın kendinizi.   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 13:29 GMT· Cevap
SERKAN ADEMOĞLU
SERKAN ADEMOĞLU

Yesil pasaportmu yok kirmizi  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 13:25 GMT· Cevap
Müge Korkmaz
Müge Korkmaz

Bu iyi olmus kaprislerinden cok sikayetçilerdi.  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 13:08 GMT· Cevap
Okan Denizer
Okan Denizer

En son yaya geçitlerinde araçlar duracak yoksa ceza diyordunuz,vallaha adam eziyler kimse bu ülkede uygulama olmazsa takmaz hiçbir şeyi  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 13:04 GMT· Cevap
Yücel Aksu
Yücel Aksu

"Hakim ve savcılar kürsüye mezun olunca geçmeyecekler. İkinci bir sınavla mesleğe geçecekler"   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:41 GMT· 2 · Cevap
Medcezir NUR
Medcezir NUR

anayasada bagimsiz olarak ifade edilen yargıya tarafsız kelimesi de eklendi lakin eklemeden sonra hem taraflı hem de dahada bağımlı oldu, şimdi bu açıklamalardan ürküyorum..   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:40 GMT· Cevap
QALİTELİ İNSAN
QALİTELİ İNSAN

-Bazı ağır suçlar hariç 15 yaş altı çocukların işledikleri fiiller için soruşturma ve kovuşturma olmayacak.  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:38 GMT· Cevap
Ahmet çetin
Ahmet çetin

cumhurbaşkanı takdir hakkı genişleyecekse yargı nasıl bağımsız olacak?  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:36 GMT· Cevap
peri aylin
peri aylin

pesss  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:30 GMT· Cevap
HANİFİ YARİMAGA
HANİFİ YARİMAGA

hukuk nasıl katledilir onu anlatın.  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:29 GMT· Cevap
Zorro Bey
Zorro Bey

Ne okudum lan ben?   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:29 GMT· Cevap
Mutlu Zor
Mutlu Zor

hukuku uygulayın yeter.   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:26 GMT· Cevap
Mx Sx
Mx Sx

Gölge etme, Başka ihsan istemem.  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:22 GMT· Cevap
gengin
gengin

Amaç çok icraat yok.  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:21 GMT· Cevap
penguen jin
penguen jin

Ağam bizimle eyleniyi  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:21 GMT· Cevap
penguen jin
penguen jin

Agam bizimle eğleniyi  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:20 GMT· Cevap
Melih Aksu
Melih Aksu

Wikiyi sonunda acik görebilecek miyiz yani?  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:19 GMT· 1 · Cevap
Muhammed Çakır
Muhammed Çakır

yine ağa bizimle eğleniy  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:19 GMT· Cevap
Muhammed Çakır
Muhammed Çakır

Yine aga bizimle eğleniy  ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:18 GMT· Cevap
Muhammed Çakır
Muhammed Çakır

Yine aga bizimle eğleniy   ... (Devamını Oku)

30.05.2019 12:18 GMT· Cevap
Tartışma
Cevap Yaz