Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Faize dayalı sistem doğru değil"

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Faize dayalı sistem doğru değil"

Investing.com  | 09.09.2019 15:42

Cumhurbaşkanı Erdoğan:

Investing.com - "Alternatif Finansta Yeni Ufuklar" konferansında konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ekonomiye dair önemli açıklamalarda bulundu.

Erdoğan’ın konuşmasında öne çıkanlar:

“Gezi olaylarıyla sokakları kaosa sürükleyenler ekonomimizi de hedef alıyordu. Şimdi de tüketmeyin çağrısıyla ekonomimizi hedef alıyorlar. Tüm tuzakları milletimizle birlikte boşa çıkardık.

Dünyada gelir ve servet dağılımı bozulurken bu düzenin üzerimize yıkılmasını bekleyemeyiz. Faize dayalı sisteme karşı çıkmamızın sebebi sistemin insani yükünün de ağırlaşmış olmasıdır.

Alternatif finansal işlemler dünyada süratle yayılmaktadır. Geleceğin dünyasında faize dayalı sistemin yeni bir finansal mimariye bırakacağına inanıyorum.

Üzülerek belirtmeliyim ki bu dönemde kamu dışındaki bankacılık sistemimiz, reel sektöre yeteri kadar destek sağlamadı.

Yeni ekonomik programımızla sermaye piyasasının payının artırılmasına yönelik bir dizi tedbiri hayata geçiriyoruz.

İstanbul’un küresel finans merkezi olması konusunda çok geciktik, en geç 2022 başında bunun hayata geçmesini bekliyoruz.

Ülkemizde katılım finansı olması gereken yerin çok gerisinde %5’lerde olan bu seviyeleri %15’e çıkarmalıyız. KOBİ’lerin finansmanı ile ilgili projeler hazırlıyoruz.

Katılım finansı bankacılık sisteminin faiz oranlarıyla hareket etmemelidir, yoksa bunun adı aldatmaca olur.”

İlgili Haberler

Son yorumlar

Yorum Ekle
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Alexxis Joanni
Alexxis Joanni

el hak doğru ınsaalah en kısa sürede faizsiz sisteme gecilir  ... (Devamını Oku)

10.09.2019 06:16 GMT· Cevap
Hazır Mısın
Hazır Mısın

cahillere bak adam doğru söylüyor sırf adamı sevmedikleri kıskançlıkları yüzünden dislike vermişler. erdoğanın da çok şeyndeydi :)  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 21:58 GMT· 1 · Cevap
Fırat Hasan
Fırat Hasan

Kimse de sormuyor ki yurtdışından seve seve aldığın para yüzde kaç faizli diye  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 21:54 GMT· 2 · Cevap
selmani farisi
selmani farisi

18 yil sonra kendi kurduklari katilim bankalarini bile tasvip etmediklerini soyluyor eee kandirilmisiz der olur biter...bunda ne varki...her konuda kandirildilsr yaaa....bu millet de amma saf çikti evlatlarinin hakkini ödeyemeyecek bu akp nesli...  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 18:32 GMT· 2 · Cevap
Hakan BODUR
Hakan BODUR

Katılım bankaları güncel faiz oranları ile hareket etmemeliymiş görücez bakalım bunun sonunu ondan sonra zarar kapatmak için işsizlik fonundan para aktarırsınız  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 18:23 GMT· 1 · Cevap
Mustafa Gönen
Mustafa Gönen

"Dünyada gelir ve servet dağılımı bozulurken bu düzenin üzerimize yıkılmasını bekleyemeyiz." Bu adamın konusma metinlerini hangi akıllı yazıyor. Yemin ediyorum rte uğraşsa bu kadar küçük düşmez. Teşekkürler metin yazarı.  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 16:05 GMT· Cevap
ALİ ŞAHİN UYSAL
ALİ ŞAHİN UYSAL

Valla mı??? Bilmiyorduk :)))   ... (Devamını Oku)

09.09.2019 15:35 GMT· Cevap
Sezer Tekeli
Sezer Tekeli

uret o zaman tutan mi var  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 15:08 GMT· 1 · Cevap
Mustafa Çakar
Mustafa Çakar

Gaizi sıfırla elinden slanmı var  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 15:05 GMT· Cevap
Kadir Demir
Kadir Demir

Adam doğru demiş   ... (Devamını Oku)

09.09.2019 15:05 GMT· Cevap
Ahmet Meşeci
Ahmet Meşeci

verginin vergisini bile alan sistemde neyin düzgün olacagını düsünuyoruz?koca koca şirketlerin vergi affi oluyo milyar tl lik ama olan hep garibana oluyor.z3nginin faizinide gariban öduyor.bu lanet sistem bastan sona zengine calisiyo.  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 14:14 GMT· Cevap
Cengiz AKTAŞ
Cengiz AKTAŞ

eminevim modeli yapacak  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 13:52 GMT· Cevap
Bilgi Oyretmeni
Bilgi Oyretmeni

vayy bee doğru söylüyor sayin Cumhurbaşkanı  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 13:33 GMT· Cevap
Cengiz Bayraktar
Cengiz Bayraktar

dört bir tarafdan Ülkeye saldırıyorlar party siyaset işi değil bu Yaptırım Yaptırım 40 senedir ayni dünyayı sömüren güçler bir olmuş Güçlü Türkiye ye saldırıyorlar halkını isyana getirip sokaklarda eylem yapmalarını hükümetin istifasına gezi parkı gibi Paris'te ki olaylar gibi ortaklığı karıştırmak iç savaş çıkartmak Adamlar Reina da gece clup de Zengin Arapların çocuklarıni öldürdü siz neden İstanbul'da Yatırım yaptınız diye uyanın artık ....  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 13:22 GMT· Cevap
Mutlu Pncrc
Mutlu Pncrc

Suçu bankalara yüklemenin bir manası yokkk  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 13:07 GMT· Cevap
bir Ademoğlu
bir Ademoğlu

Faiz köleliğin falan hüküm sürdüğü ilkel dönemlerden kalma bir sömürü aracı. Cafcaflı reklamlar, ağzı laf yapan devşirme proflar, besleme fon yöneticileri vesaireyle bol bol süslendiği için ilkel yüzü halktan gizlenmiş durumda.  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 13:05 GMT· Cevap
Mutlu Pncrc
Mutlu Pncrc

Kamuya olan borçlardan alınan gecikme faizlerini kaldırın neden faiz alıyorsunuz?Önce devlet alacağına faiz koymasın neyse borç onu ödesin vatandaş.  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 13:04 GMT· Cevap
Mutlu Pncrc
Mutlu Pncrc

Sayın Cumhurbaşkanım size katılıyorum.Öncelikle gecikme faizlerini kaldırım faturalardan.Kamu bankaları faizsiz kredi musluğunu açarak öncü olsun.Bunlar yapılsın gerisi gelir   ... (Devamını Oku)

09.09.2019 13:02 GMT· Cevap
STATİK
STATİK

dolaşımda ki para kamunun olmalı, Cumhur başkanı haklı.  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 12:26 GMT· Cevap
Turgay Bilecen
Turgay Bilecen

Bence de doğru değil. Bankalar bir an önce negatif faize geçmeli. Kredi çekene üstüne para vermeli. Yine de çekmek istemiyorsa dövmeli.   ... (Devamını Oku)

09.09.2019 12:22 GMT· 1 · Cevap
Ayberk Gökce
Ayberk Gökce

Vergiye dayalı sistem nasıl? Pardon zaten öyle degil mi.  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 12:21 GMT· Cevap
Koray Aydogan
Koray Aydogan

Dolara bağlı yap işlet devlet garantilimi sistem daha iyi!!!..  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 12:18 GMT· Cevap
Mehmet Uzun
Mehmet Uzun

Millet mal almıyor , parayı faize yatırmış Neymiş yüksek faiz enflasyonu düşürecek mişDomatesi 5 tl den 3 tl ye düşüreceğiz diyeİnşaat sektöründen tutunOtomotiv sektörüne kadar sistem durmak üzereNeyin davası bu yüksek faiz?10 kazandırıyor1.000 kaybettiriyor.BİR AN ÖNCE FAİZ DENEN İLLETİN % 10 DAN AŞŞAĞI ÇEKİLMESİ LAZIM KİMİLLET İCRAATA İŞE GÜCE YATIRIM YAPSIN  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 12:15 GMT· Cevap
luck fire
luck fire

harcama yerine harca diyen biri halka degil sermayeye calisiyordur...diger laf salatalarinin da bir anlami karsiligi yok zaten  ... (Devamını Oku)

09.09.2019 12:12 GMT· Cevap
Caglar Bektas
Caglar Bektas

Katılım finansı bankacılık sisteminin faiz oranlarıyla hareket etmemelidir, yoksa bunun adı aldatmaca olur.   ... (Devamını Oku)

09.09.2019 12:11 GMT· Cevap
Tartışma
Cevap Yaz