Dışişleri Bakanlığı: ''AB, ülkemizdeki mevcut durumu doğru tespit edememiştir''

Dışişleri Bakanlığı: ''AB, ülkemizdeki mevcut durumu doğru tespit edememiştir''

Investing.com  | 29.05.2019 16:22

Dışişleri Bakanlığı:  ''AB, ülkemizdeki mevcut durumu doğru tespit edememiştir''

Investing.com - AB Konseyi, bugün açıkladığı AB Genişleme Raporu’nda Türkiye ile yürütülen üyelik müzakerelerinin durma noktasında olduğu ve bu nedenle yeni bir fasıl açılmayacağı belirtilirken Türkiye’de insan hakları ve demokrasi konularında ciddi bir gerileme olduğu, ekonomi ve serbest piyasa konusunda endişelerin yer aldığı ifade edildi.

Avrupa Komisyonu'nun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Johannes Hahn, Türkiye'de insan hakları ihlallerinin derinleştiğini ve ekonomi dahil birçok alanda geriye gidildiğini söylerken Türkiye’nin AB'den uzaklaşmaya devam ettiğini vurguladı.

AB’nin raporuna Türkiye Dışişleri Bakanlığı’ndan cevap geldi. Dışişleri Bakan Yardımcısı ve Avrupa Birliği Başkanı Büyükelçi Faruk Kaymakcı, Türkiye İlerleme Raporu’na ilişkin açıklamalarda bulundu. Kaymakçı, ‘’Raporda Türkiye'nin AB'den uzaklaştığına dair geçersiz bazı ifadeler var. AB ülkemizdeki mevcut durumu doğru tespit edememiş. Türkiye sapasağlam yerinde duruyor AB'yi Türkiye'den uzaklaştırmak isteyen çevreler var. Raporda yer alan haksız ve orantısız eleştirileri kabul etmemiz mümkün değildir. Bu rapor AB'nin varoluşsal krizlerini yansıtmaktadır.

Türkiye 20 fasılda ilerleme kaydetti, 14 fasıl siyasi olarak engellenmiştir. Türkiye çalışmalarına devam ediyor. Avrupa Birliği, Gümrük Birliği güncellemesinde adım atmalı. Raporda vize serbestisiyle ilgili çalışmalara atıflar var. Bu çalışmalar sonucunda bir kriterin daha toplamda da 66 kriterin yerine getirildiği de ortaya konmuş oluyor.

AB ülkemizin karşı karşıya kaldığı tehditlerin mevcudiyetini teslim etmekle birlikte bu tehditlerin boyutlarını anlamaktan uzak görünmektedir. Türkiye, özgürlük ve güvenlik dengesi için çaba harcıyor.

FETÖ'den bir sivil toplum kuruluşu gibi Gülen Hareketi şeklinde bahsedilmesi kabul edilemez.’’ dedi.

İlgili Haberler

Son yorumlar

Yorum Ekle
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Ferruh Didiş
Ferruh Didiş

Demokrasi demişler geriye gitti demişler bizimker yok öyle bir durum yanlış tespit demişler. Nasılsa kraliyet gibi her taraf size serbest dokunacak daha yiğitde yok. Gel halka sor bakalım  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 16:13 GMT· Cevap
Ferruh Didiş
Ferruh Didiş

Şimdi şöyle bi düşünelim, ekonomi yönünden bunların endişe edecek bir durumu olamaz. Bunlar zaten zengin ve de devlet kaynaklarını sonuna kadar kullandıklarından bunlar sıkıntı nedir bilmezler.   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 16:04 GMT· Cevap
bani bani
bani bani

Daha da boktan bir durum var  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 15:57 GMT· Cevap
Murat Karakurt
Murat Karakurt

ab eksik bile tespit etmiş.  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 15:42 GMT· Cevap
Ali Sahin Uysal
Ali Sahin Uysal

Doğru, dışişleri bakanlığımız çok güzel tespit etmiş ülkenin mevcut durumunu, zira, ÜLKENİN DURUMU GÖRÜNENDEN DE BETER VE KÖTÜ, BAK NE GÜZEL BİLİYORLAR KENDİ YANLIŞLARINI   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 14:48 GMT· Cevap
Korkut Köstepen
Korkut Köstepen

Vizesiz Avrupa!!!!   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 14:32 GMT· Cevap
yasin kocaman
yasin kocaman

gidiyoz bakalim hayırlısı  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 14:29 GMT· Cevap
Ömercan Özülkü
Ömercan Özülkü

Bu ulkeyle ciddi anlamda ugrasiyolar, bu raporun boyle release edilmesi bile sosyo ekonomik olcude ve sondaj meseleleriyle paralel olmakla beraber dogru yapilan isler olmasaydi daha iliman bi raporla gundemi kapatirlardi.   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 14:15 GMT· Cevap
Hamza Arslan
Hamza Arslan

Ovrıpa bızı kıskaniii. nommıssızler  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:57 GMT· Cevap
Ahmet MAPAVRİ
Ahmet MAPAVRİ

AB Parlementosu siz ne anlatabilirseniz onlara onu anlar ve ona göre karar verir. AB yi yanlış yorumlamakla itham edeceğinize, siz Türkiye yi onlara anlatamadığınızı söylerseniz bir anlam ifade eder sözünüz.  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:52 GMT· Cevap
Mehmet Kurt
Mehmet Kurt

Bu adamla bay bay Avrupa merhaba Ortadoğu ve masal çukurun dibine kadar devam eder gider...   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:45 GMT· Cevap
Roket Fişek
Roket Fişek

senin kriterini yerim bennnn  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:40 GMT· Cevap
Makara Kukara
Makara Kukara

Evrim teorisi diyorya kuşşanılmayan uzuvlar zamanla yok olur, hah işte bunlarda utanma yok. Utanmaya utanmaya kaybolmuş.   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:39 GMT· Cevap
Fuat Demir
Fuat Demir

Kusura bakma bakan bey sizin hakimleriniz duruşmalarda adaleti gerçekleştirmek yerine avukatların etek boyunu ölçmeye kalkarsa Avrupa Komisyonunun bu kararınada laf etme hakkınız olmaz...Avrupa Komisyonunun kararı çok isabetli olmuştur...   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:34 GMT· Cevap
DEFENDER ÇETESİ Land Rover
DEFENDER ÇETESİ Land Rover

Cumhurbaşanı nın görüşleri bakanlıklara yansıyan ülke talimata göre konuşurlar işini yapmazlar  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:34 GMT· Cevap
Emin Yerdelen
Emin Yerdelen

olan bütün basını elinize geçrmiş sabah akşam yalan haberlerle milleti nereye kadar kandıracaksınız. Sizde hiç mi vicdan yok, insan hakları varmış da bilmem neymiş. Ulkeyi yöneten 60 yaşındaki koskoca cumhu başkanı beni kandırdılar diyor ancak 15-20 yaşındaki askeri öğrencilere bile muebbet verdinizi ama hiçbir haber kanalında öğrencilere muebbet verildi diye haber yapmadınız. Sizi Allah a havale ediyoruz, size diyecek başka söz bulamıyoruz maalesef... Hiç mi haberiniz yok, yada vicdanınız sızlamıyor mu insanları perişan ettiniz...  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:34 GMT· Cevap
Mir Asor
Mir Asor

Bakan haklı.. Doğru tespit edebilmiş olsa, Avrupa bu bahsi sonsuza dek kapatırdı..  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:33 GMT· Cevap
mustafa ozer
mustafa ozer

Avrupa Birliği bize girecek bu gidişle  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:33 GMT· Cevap
Makara Kukara
Makara Kukara

Ab çok umrum değilde sanki memlekette herşey güllük gülistanlıkta adam birde siz yanlış anlıyosunuz muhabbeti yapıyo. Artık kağuçuğa dönmüş söz işlemiyor  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:32 GMT· Cevap
Furkan Eral
Furkan Eral

KİMSE DEMEZ BENİM YOGURDUM EKŞİ..:D :D  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:32 GMT· Cevap
Medcezir NUR
Medcezir NUR

ulkedeki mevcut durum ortada tespit edilecek bisey yokki..  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:32 GMT· Cevap
Utku Özvatan
Utku Özvatan

Akıl fikir yarabbi  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:31 GMT· Cevap
peri aylin
peri aylin

ne kadar tatmin edici cevap ülkemizin verdiği   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:29 GMT· Cevap
vurgunn cu
vurgunn cu

Vay aq ya bütün doğruyu siz biliyorsunuz zaten   ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:29 GMT· Cevap
Murat Yalçin
Murat Yalçin

Ülkeye en büyük tehdit sizsiniz..  ... (Devamını Oku)

29.05.2019 13:29 GMT· Cevap
Tartışma
Cevap Yaz